De Zwitserse supermarktketen Migros verkoopt sinds begin augustus circa 150 producten uit de levensmiddelensector via de Duitse website van de online retailer Amazon.com
Reeds sinds 2007 heeft Migros naast haar vijf Duitse supermarkten ook de onlineshop migros-shop.de. De bewering, dat deze onlineshop in Duitsland slecht loopt en dat men daarom voor een samenwerking met het Amerikaanse Amazon heeft gekozen, spreekt Migros-woordvoerder Monika Weibel tegen. „Een samenwerking met een groot platform was al lang gepland", aldus Weibel. Migros zou van het goede klantenimago van Amazon kunnen profiteren en tegelijkertijd de producten bij een groot publiek in Duitsland bekend kunnen maken.
In de Amazon-shop biedt Migros Zwitserse producten aan tegen 'Duitse condities'. De prijzen liggen namelijk vaak lager dan in de Zwitserse supermarkten van Migros, deels tot wel 10 procent. „We moesten ons in sommige categorieën aan het Duitse prijsniveau aanpassen", aldus Weibel. In principe oriënteren de Duitse prijzen zich echter aan die in Zwitserland. Zwitserse klanten kunnen echter geen bestellingen doen bij de Amazon-shop. Sluit men de Zwitserse klanten vanwege de lagere prijzen in Duitsland uit? „Het aanbod is alleen voor Duitse klanten bedoeld", zegt Weibel. „Dat er uitsluitend binnen Duitsland geleverd wordt, hangt samen met het gekozen logistiekplatform." Overigens kunnen Zwitserse klanten ook geen bestellingen plaatsen bij migros-shop.de.
Wie in Zwitserland woont en toch wil bestellen, kan overigens wel een truc uithalen. Talrijke Duitse kiosken, privéfirma's en bedrijven bieden namelijk vanaf circa 5 Zwiterse frank aan om een pakket in ontvangst te nemen en informeren vervolgens de eigenlijke ontvanger als iets is aangekomen. Deze kan het pakket dan op komen halen op het Duitse adres.
Source: AGF.nl (http://goo.gl/gRIyB)
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire